ရွှေတိဂုံ အရိပ်အောက်မှာ (၅)

ဖွားခက် ဇရပ်

မိုးညှင်းစံကျောင်းက ဆက်လေ ျှာက်လာရင် မော်လမြိုင်အသင်းဇရပ်ကို တွေ့မယ်။ ဒီဇရပ်က မူလက တောင်ဘက်မုခ်မှာရှိခဲ့တာပါ။ ၁၉၉ ၀ ပြည့်လွန်နှစ်တွေမှာ ရွှေတိဂုံ ဘက်စုံမွမ်းမံမှု တွေလုပ် တော့ တောင် ဘက်မုခ်က အသင်းတိုက်တွေ၊ ဇရပ်တွေဖယ်ပေးရတဲ့အထဲမှာ မော်လမြိုင်ဇရပ် လည်းပါသွားတဲ့အတွက် အခု လက်ရှိနေရာကို အစားပြန် ပေးတယ်။ ဒီနေရာက ချောက်ကမ်းပါး ဖြစ်နေလို့ မြေဖို့ပြီးဆောက်ခဲ့ရတယ်။ အခုတော့ မော်လမြိုင် ဓမ္မာရုံလို့ ခေါ်တယ်။ ဓမ္မာရုံရှေ့ ကျောက်စာမှာတော့ ၂၉ -၅-၁၉ ၉ ၇ မှာ ပန္နက်ချတယ်၊ ၃၁-၃-၁၉ ၉ ၈ မှာပြီးတယ် လို့ဖော်ပြ ထားတယ်။

မူလ မော်လမြိုင်ဇရပ်က မြန်မာ့လွတ်လပ်ရေးကြိုးပမ်းမှုသမိုင်းမှာ အရေးပါတယ်။ ၁၉ ၃၆ ဖေဖော် ဝါရီလ ၂၅ ရက်နေ့မှာ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ်ကျောင်းသားတွေသပိတ်မှောက်ဖို့ ဆုံးဖြတ်ပြီးတဲ့ နောက် သပိတ်မှောက်ကျောင်းသူတွေက မော်လမြိုင်ဇရပ်မှာ စုပေါင်းတည်းခိုခဲ့ကြတယ်။

မော်လမြိုင်ဇရပ်ဟာ တို့ဗမာအစည်းအရုံး ( သခင်ကိုယ်တော်မှိုင်း) ဌာနချုပ်လည်း ဖြစ်ခဲ့ဖူး တယ်။ ၁၉ ၃၉ ခုနှစ် ဇန်နဝါရီလ ၂၃ ရက်နေ့မှာ အင်္ဂလိပ်အစိုးရက တို့ ဗမာအစည်းအရုံးဌာနချုပ် မော် လမြိုင်ဇရပ်ကို ရဲနဲ့ ဝိုင်းပြီး ဥက္ကဋ္ဌ သခင်ထိပ်တင်ကိုယ်တော်ကြီး၊ အတွင်းရေးမှူး သခင်အောင် ဆန်းနဲ့ သခင်ခေါင်းဆောင်တွေကို ဖမ်းပြီး အရေးပေါ် စီမံမှုအက်ဥပဒေနဲ့ အရေးယူခဲ့တယ်။ သူတို့ ကို ၁၅ ဖမ်းထားပြီးတဲ့နောက် အာမခံနဲ့ပြန်လွှတ်ပေးခဲ့တယ်။

မော်လမြိုင်ဇရပ်မှာ တည်ထောင်ခဲ့တဲ့မော်လမြိုင်အသင်းကတော့ ၂၀၁၈ ခုနှစ်မှာ နှစ်တစ်ရာပြည့် ခဲ့ပြီ။ အသင်းထောင်ပြီးမှ ဇရပ်ဆောက်တာလား၊ ဇရပ်က အရင်ပေါ်တာလားဆိုတာတော့ မေးလို့ မရဘူး။ မော်လမြိုင်အသင်းရဲ့ ပထမဆုံးဥက္ကဋ္ဌက ဆာဦးသွင် ဖြစ်ပြီး သူ့ဓာတ်ပုံကို ဓမ္မာရုံထဲမှာ ချိတ်ဆွဲထားပါတယ်။

မော်လမြိုင်ဓမ္မာရုံကို လွန်တော့ ဖွားခက်ဇရပ်ကိုရောက်တယ်။ အုတ်ဇရပ်ကြီးရဲ့ ဘေးနဲ့ နောက်မှာ ကျောင်းတိုက်နဲ့ ဆွမ်းစားဆောင်တို့ တိုးချဲ့ထားတယ်။ ဇရပ်မျက်နှာစာ နံရံ ညာဘက်ထောင့်မှာ
“ ၁၂၉ ၇ ခုနှစ် နတ်တော်လဆန်း ၇ ရက်နေ့တွင် ကြည့်မြင့်တိုင်။ ဗါးကရာလမ်း နှင့် အလယ် လမ်း ထောင့်တိုက်နေ။ အဖွားခက် ပူဇော်လှုဒါန်းသည့် မိမိသက်စေ့ ဘုရားရှစ်ကျိပ် သုံးဆူ နှင့် ဇရပ်” လို့ ရေးထားတဲ့ ဆိုင်းဘုတ်ရှိတယ်။ အဖွားခက်က ဒီဇရပ်ကို လှုဒါန်းခဲ့သလို သူကွယ် လွန်ချိန်မှာလည်း သူနေထိုင်တဲ့ နှစ်ထပ်တိုက်ကို ရွှေတိဂုံဘုရားကို လှုဒါန်းခဲ့တာပါ။ အခုတော့ အဖွားခက်အိမ်နေရာမှာ ရွှေတိဂုံဂေါပက အဖွဲ့က ငါးထပ်တိုက်တစ်လုံးဆောက်ထားတယ်လို့ သိ ရ ပါတယ်။

ဇရပ်အတွင်းကတော့ ခန်းမကျယ်ကြီးပါပဲ။ နောက်ဘက်တံခါးအဝင်မှာ “ သံတံခါး ကောင်းမှုရှင် အဖွါးခက် သ္မီးဒေါ်တုတ် ကြည့်မြင်တိုင်” လို့ရေးထားတဲ့ဆိုင်းဘုတ်ရှိတယ်။ ဇရပ်အတွင်းပိုင်းမှာ ထူးခြားတာက ဓမ္မာရုံအများစုမှာ တွေ့ရတဲ့ ဘုရားစင်နေရာကို နှစ်ထပ်လုပ်ထားတယ်။ အောက် ထပ်က တရားဟော ပလ္လင်ရှိပြီး အပေါ် ထပ်က ဘုရားစင်လုပ်ထားတယ်။ ဆရာတော်တွေ တရား ပေးတဲ့အခါ ဘုရားစင်ကို ကွယ်မနေတော့ဘူးပေါ့။ ဒီပုံစံကို အောက်ပစ္စယံ အောင်ခြင်း ပဋိကတ်တိုက်ဓမ္မာရုံမှာလည်းတွေ့ခဲ့ရတယ်။ ဘုရားစင်နဲ့ တစ်တန်းတည်း နံရံတစ်လေ ျှာက်မှာ ရပ်တော်မူပုံတော်တွေရှိတယ်။ အဘွားခက် လှုဒါန်းခဲ့တဲ့ ဘုရားရှစ်ကျိပ်သုံးဆူဆိုတာ ဒီရုပ်ပွားတော် တွေကို ဆိုလိုတာပါ။ အခုတော့ နောက်လူတွေက ပြုပြင်မွမ်းမံထားပြီး စုစုပေါင်း ၁၀၄ ဆူရှိနေပြီ။ ဓမ္မာရုံထဲမှာ ဟိုးရှေးထဲက ရှိခဲ့တဲ့ ဥပုသ်သည်တွေခေါင်းအုံးတဲ့ သစ်သားခေါင်းအုံးတွေရှိသေးတယ်။

ဒီဇရပ်မှာ ပထမဆုံးကျောင်းထိုင်ခဲ့တာက ဆရာတော်ဦးဝဏ္ဏ ဖြစ်ပါတယ်။ ဆရာတော်က သူ့ဘ၀ ဖြစ်စဉ်ကနေ တရားသံဝေဂရယူနိုင်ဖို့အတွက် ဇရပ်အတွင်းနံရံမှာ စာတမ်းလေးတွေနဲ့ ဓာတ်ပုံ တွေတွဲပြီးဖော်ပြထားတယ်။နှစ်ကာလတွေကြာလာတော့ ဓာတ်ပုံတစ်ချို့မရှိတော့ဘူး။ ဆရာတော် ရေးသားဖော်ပြထားတာက ဒီလိုပါ –

၁။ ဘဝသံသရာမှ လွတ်မြောက်ကြောင်း ကူညီထောက်ပန့် သံဝေဂ ဖြစ်စေရန် ဦးဝဏ္ဏ၏ အမှန် ဖြစ်ပျက်မှု ၊ ရုပ်ပုံတရားစုများ ။ ( တရားဆောင်ပုဒ်များဖော်ပြထားသည့် ဆိုင်းဘုတ်ရှိ)

၂။ ၁၂၅၆ ခု နယုန်လ္ဆုပ် (၁၀) ရက်နေ့ဖွား၊ လောကီပညတ်အမည် မောင်ဘိုးမြှင် ( ဇာတိ) ဖြစ်ပေါ် ခြင်းတရား ( ဥပါဒ် ) ( ကလေးငယ်ပုံ)

၃။ မောင်ဘိုးမြှင် ကျောင်းသား အသက် (၁၄) နှစ်အရွယ် (ဇရာ) အိုခြင်းတရား ( ဋ္ဌီ) ( ခေါင်းပေါင်းနှင့် လူငယ်လေးပုံ)

၄။ မောင်ဘိုးမြှင်၊ စာတိုက်ဗိုလ်ဘဝ၊ အသက် (၄၀) နှစ် အရွယ်၊ (ဇရာ) အိုခြင်းတရား ( ဋ္ဌီ)။ (ခေါင်းပေါင်း၊မျက်မှန်နှင့် လူလတ်ပိုင်းပုံ)

၅။ လခစားမှ ထွက်၊ ကိုယ်ပိုင်အလုပ်ကူးပြောင်း၊ ဦးမြှင်နှင့် သားများ ကုမ္ပဏီ တည်ထောင် အသက် (၅၅) နှစ် ဇရာ အိုခြင်းတရား ( ဓာတ်ပုံမရှိ)

၆။ ကိုယ်ပိုင်အလုပ်နှင့် ကြီးပွား၊ ဇနီး အနိစ္စရောက်၊ သံဝေဂရ၊ လောဘ၊ ဒေါသ၊မောဟ၊ ခေါင်းပါး၊ ရသေ့ဝတ်နှင့် ကိုးပါးသီလဆောက်တည် (၆၄) နှစ် (ဇရာ) အိုခြင်းတရား (ဋ္ဌီ) ( ဓာတ်ပုံမရှိ)

၇။ ရသေ့ကြီး ဦးမြှင်၊ သံဝေဂကြီးထွား၊ သားသ္မီး(၇)ဦးအား (၅၀၀ဝိ)စီအမွေပေး၊ ကိလေသာ အကုသိုလ်တောမှ အဖွားခက်ဓမ္မာရုံသို့၊ ထွက်လာ၍ တရားရှုနေခြင်း အသက် (၆၈) နှစ် ( ဇရာ) အိုခြင်းတရား (ဋ္ဌီ) ( ရသေ့ဝတ်နှင့်တရားထိုင်နေပုံ)

၈။ ရသေ့မှ ရဟန်းဘောင်သို့တက်၊ သိမ်မှ အထွက် သား၊သ္မီးယောဂီများလှုဒါန်းကြခြင်း (၁၃၂၅) ခု တော်သလင်းလ္ဆန်း (၁၄) ရက်နေ့ (၆၉ ) နှစ် ဇရာ အိုခြင်းတရား (ဋ္ဌီ) ( ဓာတ်ပုံမရှိ)

၉ ။ တောထွက်ကြီး ဦးဝဏ္ဏ၊ သိမ်မှ အဖွားခက်ဓမ္မာရုံသို့ သားသ္မီးယောဂီများနှင့် ပြန်ကြွလာခြင်း (၆၉ )နှစ် (ဇရာ) အိုခြင်းတရား (ဋ္ဌီ) (ဓာတ်ပုံမရှိ)

၁၀။ တောထွက်ကြီး ဦးဝဏ္ဏ ပြည်မြို့ ယျဉ်ပေါင်စာ တောရကျောင်း၌ တောရဆောက်တည်စဉ် ( ၇၀)နှစ် (ဇရာ) အိုခြင်းတရား (ဋ္ဌီ) ( သင်္ဃန်းဝတ်နှင့်တရားရှုမှတ်နေပုံ)

၁၁။ တောထွက်ကြီး ဦးဝဏ္ဏ၊ ပြည်မြို့တောရမှ၊ ရန်ကုန်ရှိ၊ သားသ္မီးများထံ ပြန်ကြွလာခြင်း (၇၄) နှစ် (ဝါတော်၄ ဝါ) ဇရာ အိုခြင်းတရား ( ဋ္ဌီ) (သပိတ်၊ တောင်ဝှေး နှင့် ပုံ)

၁၂။ တောထွက်ကြီး ဦးဝဏ္ဏ၊ တစ်နေ့၌ ကိန်းသေတွေ့ဆုံခံစားရမည့်၊ နာခြင်းသဘောပုံ (ဗျာဓိ) နာခြင်းတရား ( ဋ္ဌီ) ( ဆရာတော် လက်ဝဲနံစောင်းနှင့် လှဲလျောင်းနေပုံ)

၁၃။ တောထွက်ကြီး ဦးဝဏ္ဏ၊ တစ်နေ့၌ ကိန်းသေတွေ့ဆုံ ခံစားရမည့်၊ သေခြင်းသဘော အရိုးစု များ၏ သဘောပုံ ( မရဏ) သေခြင်းတရား (ဘင်) ( အရိုးစုပုံ ပန်းချီကား)

၁၄။ ဦးဝဏ္ဏ၏ ပထဝီအမာခံ၊ အရိုးစုတို့ ဖွဲ့စည်း၊ အာပေါထောက်ကန် ဝါယော၊ ရင့်ကျက် တေဇော၊ ဓာတ်သဘောချုပ်သဖြင့် ၊ ပျောက်ကွယ်ရန် ရှေ့ရှု၍ ဖရိုဖရဲ ကြဲပြန့်၊ အနိစ္စ မမြဲခြင်း သဘောပုံ ( အရိုးစုများပုံပန်းချီကား)

ဆရာတော်ကွယ်လွန်တဲ့အချိန်မှာ မှတ်တမ်းတင်ထားတယ်လို့ ယူဆရတဲ့ဓာတ်ပုံတစ်ချို့ရှိ တယ်။ ဒါပေမယ့် ဘီဒိုကြီးတစ်လုံးနဲ့ ကွယ်နေလို့မမြင်ခဲ့ရဘူး။

ဓမ္မာရုံထဲမှာ “ ၁၂၁၅ ခု ဇရတ်အမကြီးအဖွားခက်ပုံ” လို့ စာတမ်းထိုးထားတဲ့ ဓာတ်ပုံကြီးရှိ တယ်။ အဖွားခက်ရဲ့ သားလတ် အရေးပိုင်မင်း ဦးဘိုးလတ် ၁၂၄၅ ခုဖွား၊ သမီးအငယ်ဆုံးဒေါ်နွဲ့၊ သူ့ခင်ပွန်း ဦးထွန်း (စာတိုက်)(ရန်ကုန်မြို့တော်ဝန် ၁၉ ၅၃-၅၄) တို့ရဲ့ ဓာတ်ပုံတွေလည်း ရှိတယ်။ ဓာတ်ပုံတစ်ပုံမှာတော့ မြို့မဓာတ်ပုံတိုက်လို့ စာတမ်းထိုးထားတယ်။ သမီးကြီး ဒေါ်တုတ် ရဲ့ ပုံတော့မတွေ့ရဘူး။ အခုတော့ လွန်ခဲ့ တဲ့ တစ်နှစ်ကျော်က မြစ်နဲ့တီတွေတစ် ခေါက်ရောက်လာ တာက လွဲရင် အဖွားခက် မျိုးဆက်တွေ လာတာမရှိသလောက်ဖြစ်သွားပြီ။

လက်ရှိဆရာတော်ကတော့ ဆရာတော်ဦးဝိစာရ၊ သက်တော်ငါးဆယ့်သုံးနှစ်ပါ။ ကျောင်းထိုင်တာ ၁၅ နှစ်ရှိပြီ။ ဆရာတော်က တတိယမြောက်ကျောင်းထိုင်ဆရာတော်ပါ။ အဖွားခက်ဇရပ်မှာ ဝါတွင်း ၊ ဝါပ ဥပုသ်ယူလို့ရပါတယ်။ ဝါပမှာ ပုံမှန်ဥပုသ်သည် သုံးဆယ်လောက်ရှိပြီး ဝါတွင်း ဆိုရင်တော့ တစ်ရာကျော်တယ်။ ဥပုသ်သည်တွေကို တရားလည်းထိုင်ခိုင်းပါတယ်။ သင်္ကြန်တွင်းမှာဆိုရင် ဒုလ္လဘ ငါးဆယ်လောက်၊ ဥပုသ်ယူတရားထိုင်သူ နှစ်ရာကျော်လောက်ရှိပါတယ်။ ကျောင်းကပဲ အဟာရကျွေးပါတယ်။ နယ်ကလာသူတွေလည်းရှိပါတယ်။ ရွှေတိဂုံပတ်ဝန်းကျင်က ဇရပ်တွေဆို တော့ ဘုရားကိုလည်း နေ့စဉ်ကြည်ညိုရ၊ တရားဘာဝနာလည်းပွားရတဲ့အတွက် နယ်က ဘုရားဖူး တွေအတွက်အတော်အဆင်ပြေပါတယ်။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: